چگونه بازیگر شویم (۴۳۱) کاربرد دانش فیزیک مکانیک در بازیگری چیست؟
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۲۲۱۷
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد.
خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب میشود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد، اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدکاربرد دانش فیزیک مکانیک در بازیگری چیست؟
دینامیک از واژه لاتین به معنی حرکت شناسی گرفته شده است. در مکانیک کلاسیک بررسی دلایل حرکت و به بیانی دقیق بررسی حرکت به کمک نیروها و قوانین مربوطه مدنظر است. چنین تعبیری در حوزهی فیزیولوژی اشیاء و عضلهها به مثابه شی قابل بررسی و تبیین و تنظیم کشسانی آنها در محیط پیرامون است.
حرکت، یک ذره معین را ماهیت داده و آرایش اجسام دیگری که محیط ذره را تشکیل میدهند، مشخص میکند. تاثیر محیط اطراف بر حرکت ذره با اعمال نیرو صورت میگیرد. بنابر این مهمترین عاملی که در حرکت ذره باید مورد توجه قرار گیرد، نیروهای وارد بر ذره و قوانین حاکم بر این نیروها است.
این تعریف را با تعریف قدمایی ارسطو در فن شعرش بسنجید آنجا که حرکت را بر دو نوع بیرونی و درونی تقسیم کرد. با سنجش و در نظر گرفتن حدود این تعریف میتوان چنین استنباط کرد که در فضای دراماتیک یک بازی (تئاتر) هر بازیگری و به همراه آن هر شی و ذرهای علاوه بر آنکه تحت نیرویی به حرکت واداشته میشود خود نیز مدام تحت نیروهای اعمال شده است این نیروها نیز با عنوان کنش و واکنش همواره تحت سیطرهی قوانین موضوعهی نیوتونی هستند.
در قلمرو مکانیک کلاسیک، یعنی در سرعتهای کوچکتر از سرعت نور حرکت اجسام مختلف بر اساس قوانین حرکت نیوتن به طور کامل قابل تشریح است. این قوانین عبارتند از:
این قانون که در واقع بیانی در مورد چارچوبهای مرجع است به این صورت بیان میشود که هر جسم که در حال سکون یا در حالت حرکت یکنواخت در امتداد خط مستقیم باشد به همان حال باقی میماند مگر آنکه در اثر نیروهای خارجی مجبور به تغییر آن حالت شود.
هر گاه جسمی به جسم دیگر نیرو وارد کند جسم دوم به جسم اول نیرویی برابر آن، ولی در خلاف جهت وارد میکند.
این قانون که تحت قانون عمل و عکس العمل معروف است حتی در بعضی از رفتارهای اجتماعی نیز مصداق دارد بیان قانون سوم به این صورت است که هر عملی را عکس العملی است که همواره با آن برابر بوده و در خلاف جهت آن قرار دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار تئاتر چگونه بازیگر شویممنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر چگونه بازیگر شویم نیرو ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خسروپناه: اگر معلم جلوتر از پارادایم فکری دانش آموز حرکت نکند، جا میماند
حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: معلمی که دانش امروزش با دانش چند سال گذشته یکی باشد، معلم خوبی نیست. معلم باید لحظه به لحظه حرکت جوهری داشته باشد و به تعبیر ملاصدرا، علم یک حقیقت هویتی و وجودی برای انسان است.
دانلود فیلم اصلی کد ویدیووی سه شاخص معلمی را علم، حلم و اخلاص دانست و گفت: کار معلمی حوصله و صبوری میخواهد، اگر دانش آموز در دوران ابتدایی، معلمان عالم و دارای حلم و صبوری و اخلاص ببیند، دلسوزی معلم را ببیند، در ذهن شان باقی میماند.
معلم با پارادایم فکری دانشآموز باید جلوتر برود
استاد خسروپناه ادامه داد: الان وقتی معلمان دوره ابتدایی خودم را می بینیم، بدون ذرهای تأمل دست معلمهای دوران مدرسهام را می بوسم. اگر معلم با پارادایم فکری دانش آموز یا جلوتر از آن حرکت نکند، جا میماند و نمیتواند با دانشآموز گفتوگو و تعامل داشته باشد. این ربطی به گسست نسلی ندارند. زیست جهان معلم با زیست جهان دانش آموز، معیار فاصله یا عدم فاصله است. هرچه زیست جهان دانش آموزان با زیست جهان معلمان نزدیک تر باشد، گسست کمتر است و هرچه دورتر، گسست بیشتر است. ولو اینکه سن معلم و دانش آموز کم باشد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به زمان تدریس خود، تصریح کرد: در اولین روز تدریس در دانشگاه؛ برای معلمان آموزش و پرورش یک درس داشتم. جالب است که بدانید معلمان دوره ابتدایی بنده در کلاس حضور داشتند. جلسات خوبی هم برگزار شد و این تجربه تدریس برای معلمان آموزش و پرورش تجربه نخست بنده بود.
وی یادآور شد: زمانیکه برای اولین بار برای تدریس به دانشگاه رفتم، سن زیاد نبود و سر کلاس درس برخی از دانش آموزان از من بزرگتر بودند و برایم دشوار بود. چطور می توانستم مسائل را مطرح کنم. در کلاس سوال طراحی می کردم و با طراحی سوال ذهن دانشجویانی که در کلاس بودند، تحریک می شد و پاسخ می دادند و کلاس همراه با مشارکت دانشجویان برگزار می شد. ترم با استقبال خوبی از دانشآموزان مواجه می شد چون ما متکلم وحده نبودیم.
استاد خسروپناه ادامه داد: در اوایل سال بود و سوم راهنمایی بودم. معلم ریاضی آمد و یک معادله یک مجهولی در تابلو نوشت؛ اما من نتوانستم پای تابلو، مسئله را حل کنم. معلم نگاهی کرد و با نگاهش به من گفت که نمی توانی حل کنی؟! این برای من گران تمام شد. این نحوه برخورد معلم در ذهنم باقی ماند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: معلم کتک نزد و توهین و دعوا نکرد؛ اما این رفتار دلالت بر این داشت که چرا نمیتوانی معادله یک مجهولی را حل کنی. این ذهن مرا درگیر کرد و من تصمیم گرفتم در ریاضیات و درسهای دیگر کار کنم و در سال سوم راهنمایی درسهای ریاضیات و هندسه را قوی یاد گرفتم که دیگران از من سوال می کردند. بزرگترین معلم که برای من درس آموز بود، آیات عالم بود. تمام طبیعت برای بنده یک کلاس درس است.
انتهای پیام/